fredag 17 januari 2014

Köket börjar växa fram:)

Åh, nu händer det spännande saker!
Medan snön och kylan har tagit sitt fäste i vårt vackra,vita, vinterland växer vårt fina hus fram mer och mer för varje dag. Nu har målarna kommit igång invändigt och alla tak är målade samt väggarna i tvättstugan. Liksom snön och kylan går kulören i vitt...men jag associerar det hellre till till något ljust och vårigt...vitsippor kanske?:)

Tvättstugan är vitmålad (groventré)

Fina vita väggar i tvättstugan:)

Tak är målat och väggarna spacklade i allrummet.

Likaså i sovrummen:)

Nu väntar vi med spänning på att få se även tapeterna uppe på övervåningen i slutet av nästa vecka, då är allt utom badrummet på övervåningen klart! 
Nu när inredningsinteriören så börjar ta plats har även byggdörrarna bytts ut mot våra riktiga dörrar som är mer stabila. Fint blev även det!
Ytterdörrarna på plats!
Mest spännande var dock att få se köket som börjat ta form. Vi var på Vedums kök i Vedum i mars 2013 och valde köket så det känns väldigt längesedan nu. Det var roligt att se att våra val såg fina ut på plats och att ett stort härligt kök helt i min smak börjat växa fram:)

En köksdel som inte ingick i originalritningen som vi designade på plats (Vedum).

Köksdel med diskbänk.

Större delen av köket med köksön i mitten.

Köket ur en annan vinkel.
Köket från Vedum heter "Alice vit" och vi valde eklaminat, som bänkskivor. Tycker givetvis att riktigt trä är snyggast, men det var av praktiska skäl som det blev laminat. Blev dock positivt överraskad när jag såg resultatet på plats, då laminatskivan var snyggare än jag väntat mig:)

Vi var på Ikea i förra helgen, tog då med mig ett måttband därifrån som jag har satt upp i köket hemma. Det klipper jag varje dag, för nu har nedräkningen till inflyttningen börjat, som jag hoppas blir helgen den 1 mars. Idag står siffran 45 på måttbandet. It's the final countdown....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar